Plus X Award

VOLA Round Series in de prijzen gevallen bij de Plus X Award

Pht Pxa

Bij de Plus X Awards in Düsseldorf heeft VOLA in de categorie Sanitair een onderscheiding in ontvangst mogen nemen voor de Round Series als ´Best Product of the Year 2011`. Tijdens dit Duitse evenement is ook waardering getoond voor VOLA in de categorieën Innovatie, Design en Functionaliteit.

De Plus X Award – een prijs voor innovatieve topproducten in technologie, sport en lifestyle- prijst fabrikanten voor kwaliteitsontwerpen. De jury bestaat uit meer dan 130 leden; zij beoordelen producten  op zeven verschillende gebieden: innovatie, hoge kwaliteitseisen, design, gebruiksgemak, functionaliteit, ergonomie en ecologie. Een belangrijke vereiste is: het product moet absoluut hoge kwaliteit hebben, functioneel zijn en technologisch gezien een voorsprong hebben op andere producten.

De VOLA Round Series is geïntroduceerd op de internationale sanitair vakbeurs ISH in Frankfurt in maart 2011. De inbouw afvalbak en tissuehouder zijn ontworpen voor badkamers van prestigieuze huizen en luxe appartementen en zijn een welkome aanvulling voor sanitaire ruimtes in hotels, restaurants, kantoorgebouwen en culturele instellingen als galeries, musea en theaters.

De nieuwe inbouw afvalbak en tissuehouder zijn gebaseerd op de oorspronkelijke VOLA-principes; continuïteit waarborgen maar ook verandering doorvoeren. De oprichter van VOLA, Verner Overgaard, introduceerde meer dan 40 jaar geleden het idee om de technische delen weg te werken in de wand, dat is ook bij de Round Series het uitgangspunt. De cirkel verwijst op een elegante manier direct naar overige geometrische VOLA elementen in de badkamer. De ring om het product heen is beschikbaar in hoogglans chroom en roestvrij staal en de frontplaten in zwart en wit - voor bijzondere projecten in andere kleuren-. Desgewenst kunnen deze frontplaten later worden vervangen.

De Round Series is ontworpen door Aarhus Arkitekterne A/S, bekend van eerdere ontwerpen voor VOLA zoals de FS-serie van vrijstaande kranen en de T39 modulaire handdoekwarmer. Voor de VOLA Academy ontwikkelden zij tevens het interieurontwerp voor de presentatie van VOLA producten. Deze presentaties zijn te zien in de showrooms van Amsterdam, Kopenhagen, Londen, Wenen, München en Brussel. Dit is een benadering waar architectuur en interieurvormgeving geïntegreerd zijn in de omgeving tot één geheel.

Feiten:
De eerste VOLA kranen zijn ontworpen in 1968 door Arne Jacobsen voor de Nationale Bank van Denemarken. Nu worden in de Deense fabriek al meer dan 40 jaar kranen en badkameraccessoires geproduceerd. Scandinavisch vakmanschap en moderne technologie komen samen met als resultaat een weergaloos product.

Aarhus Arkitekterne A/S is een bureau voor architectuur en industriële vormgeving met kantoren in Aarhus en Kopenhagen. Met circa 60 medewerkers behoort tot de twintig grootste architectenbureaus van het land. Een van de hoofdwerkzaamheden is het bouwen van ziekenhuizen, overheidsgebouwen, concertgebouwen, scholen, winkelcentra en woningen.
.

Press contact:
Birthe Tofting, VOLA A/S
Director of International Sales, Marketing & HR
Tel: +45 76284822, +45 23314181

Download text >>

Dowload high resolution images >>

Low res jpg files >>

VERBINDEN MET VOLA
Posts from Instagram - follow us @vola.denmark
Deense design traditie VOLA experience Een gegarandeerde duurzaamheid

Door voor VOLA te kiezen, maak je deel uit van het blijvende erfgoed van iconisch Deens design en uitzonderlijk vakmanschap.

Heeft u een vraag?

Wij helpen u graag verder.