Round Series

Good Design Award1 VOLA Round Series

VOLA introduceert een nieuw designconcept: een afvalbak en een tissuehouder die in de muur zijn ingebouwd. De Round Series biedt nieuwe mogelijkheden om de ruimte in de badkamer te benutten en het interieur te verfraaien.

De nieuwe inbouw afvalbak en tissuehouder zijn gebaseerd op de oorspronkelijke VOLA-principes; continuïteit waarborgen maar ook verandering doorvoeren. De oprichter van VOLA, Verner Overgaard, introduceerde meer dan 40 jaar geleden het idee om de technische delen weg te werken in de wand, dat is ook bij de Round Series het uitgangspunt. De cirkel verwijst op een elegante manier direct naar overige geometrische VOLA elementen in de badkamer. De ring om het product heen is beschikbaar in hoogglans chroom en roestvrij staal en de frontplaten in zwart en wit - voor bijzondere projecten in andere kleuren-. Desgewenst kunnen deze frontplaten later worden vervangen.

´Het is onze strategie om nieuwe producten te introduceren bij zowel de luxe particuliere woningbouw als het hogere segment utiliteitsbouw. Op deze manier krijgen architecten en vormgevers meer mogelijkheden om creatieve en individuele ontwerpen te maken voor een badkamer of sanitaire ruimte´, zegt directeur van international sales & marketing, Birthe Tofting.

De Round Series is ontworpen door aarhus architekterne A/S, bekend van eerdere ontwerpen voor VOLA zoals de FS-serie van vrijstaande kranen en de T39 modulaire handdoekwarmer. Voor de VOLA Academy ontwikkelden zij tevens het interieurontwerp voor de presentatie van VOLA producten. Deze presentaties zijn te zien in de showrooms van Amsterdam, Kopenhagen, Londen, Wenen, München en de in mei te openen showroom in Brussel. Dit is een voorbeeld van een ´Gesamtkunstwerk´, een benadering waar architectuur en interieurvormgeving geïntegreerd zijn in de omgeving tot één geheel.

Het ontwerpproces is niet alleen gebaseerd op het ontwikkelen van een nieuw product, maar ook op de waarden van het bedrijf. Het is noodzakelijk dat de ontwerper zich bewust is van waar het bedrijf voor staat en wat haar toekomstvisie is. ´We hebben zowel het merk VOLA als de producten nauwkeurig bestudeerd om zo het unieke concept te leren kennen. Het is een balans tussen kwaliteit, eenvoud en elegantie. Het ligt in de details: kranen en douches dienen niet louter een esthetisch element te zijn maar ook een kwalitatief goed gebruiksvoorwerp. Het is belangrijk het bedieningsgemak te kennen vanuit het perspectief van zowel de eindgebruiker als degene die verantwoordelijk is voor installatie en onderhoud.´ zegt het hoofd van de ontwerpafdeling, Torben Madsen.

De afvalbak is verkrijgbaar als inbouwversie die met een hand- of kniedruk te openen is of als ophangversie. Deze laatste is in twee maten verkrijgbaar.

Feiten:
De eerste VOLA kranen zijn ontworpen in 1968 door Arne Jacobsen voor de Nationale Bank van Denemarken. Nu worden in de Deense fabriek al meer dan 40 jaar kranen en badkameraccessoires geproduceerd. Scandinavisch vakmanschap en moderne technologie komen samen met als resultaat een weergaloos product.

Aarhus architekterne A/S is een bureau voor architectuur en industriële vormgeving met kantoren in Aarhus en Kopenhagen. Met circa 60 medewerkers behoort het bij de twintig grootste architectenbureaus van het land. Een van de hoofdwerkzaamheden is het bouwen van ziekenhuizen in zowel Denemarken als andere landen. Ook in het portfolio te vinden zijn overheidsgebouwen, concertgebouwen, scholen, winkelcentra en woningen.

Press contact:
Birthe Tofting, VOLA A/S
Director of International Sales, Marketing & HR
Tel: +45 76284822, +45 23314181

Download text >>

Hi res photos for download >>

Low res jpg files >>

VERBINDEN MET VOLA
Posts from Instagram - follow us @vola.denmark
Deense design traditie VOLA experience Een gegarandeerde duurzaamheid

Door voor VOLA te kiezen, maak je deel uit van het blijvende erfgoed van iconisch Deens design en uitzonderlijk vakmanschap.

Heeft u een vraag?

Wij helpen u graag verder.